Nowa książka

Za tydzień w sprzedaży pojawi się moja nowa książka „Sześć atutów storytellingu. STORY po polsku”. Całość pisana jest z pozycji człowieka zaangażowanego. Osoby wierzącej w wartość i sens stosowania STORY. I tak rzeczywiście jest, ale znam przestrogę Stanisława Jerzego Leca, który napisał, że „żar jednych ludzi żar drugich studzi”, więc pozostaje mi nadzieja, że uda się zachęcić niektórych z was do stosowania STORY w rozmowie, praktykowania tego stylu wypowiedzi podczas prezentacji na forum.

Niemniej w treści książki na pewno będzie przebijał osobisty ton, ponieważ od dawna:

  1. Podziwiam ludzi, którzy potrafią mówić tak, że inspirują swoich słuchaczy do zmiany, rozwoju, wnikliwszego sposobu myślenia, działania z większym rozmachem.
  2. Jestem pełen uznania dla osób, które gromadzą wiedzę i niekonwencyjnie prezentują swoje przemyślenia.
  3. Szczerze irytują mnie nudni gawędziarze oraz ludzie z nieposkromionym ego, traktujący publiczność jak zwierciadło, w którym przeglądają się jak mityczny Narcyz.
  4. Jestem pełen wdzięczności dla mówców z wyobraźnią i kompetencją, po wysłuchaniu których czuję się jakby mnie ktoś obdarował.

A skąd taki tytuł? Otóż wszystko, z czym za chwilę się zetkniecie, będzie z naszego podwórka, z naszego „tu i teraz”, a nic – albo dokładniej mówiąc – śladowe ilości materiału będą z Ameryki. Zebrałem przykłady i historie zastosowania storytellingu w polskich realiach, bo od dawna uwierała mi myśl, że w literaturze biznesowej podawane są głównie przykłady ze Stanów Zjednoczonych lub innych krajów zachodnich. Dodatkowo stan ten wzmacniany jest przez fakt, że na liście 500 największych brendów próżno szukać śladu „polskiej stopy”. I jakoś taki obraz sytuacji mnie mierził, bo jestem przekonany, że my też coś potrafimy wystawić na forum i wcale nie jest to nic gorszego gatunku, dlatego też taki tytuł: „STORY po polsku”.

Tak więc spotkacie organizacje i firmy, które znacie z własnego doświadczenia, może jesteście ich klientami lub z nimi współpracujecie czy też rywalizujecie. Czasami nawiążę do życia politycznego, ale nie po to, by politykować, ale by odwołać się do jakiejś konkretnej sytuacji, która pomoże nam coś zrozumieć. Dla tych, którzy są mocno wyczuleni w tym względzie, powiem – jeżeli dokonamy rozróżnienia na „życie publiczne” i „polityczne”, to ja będę pisał o zastosowaniu STORY w tym pierwszym przypadku.

Tak więc, moi drodzy, za moment tylko i wyłącznie tutejsze historie, bo całość treści wiąże i ciasno opasuje jedna myśl – „STORY po polsku”.

Zachęcam do lektury, poniżej trzy komentarze:

W drodze na międzynarodową konferencję, na której miałam zaprezentować temat innowacji dla konserwatywnej branży, przeczytałam tę książkę. Gdy skończyłam, usiadłam i zmieniłam cały przygotowany materiał. Rezultat? Informacja od uczestników: „To najbardziej interesująca prezentacja, pełna technicznego przekazu podanego przez pryzmat ciekawego STORY”. Gorąco polecam tę pozycję, bo jest to najlepsza książka o storytellingu, jaką miałam przyjemność czytać. Anna Tryfon-Bojarska, Manager Innowacji Skanska CDE, Girls in Tech Poland

 

Książki Marka Stączka czyta się tak samo dobrze, jak słucha wystąpień ich autora – lekko i przyjemnie. Obowiązkowa pozycja na półce zarówno dla doświadczonego profesjonalisty, jak i nieopierzonego prezentera. Jeszcze raz dziękuję za inspirujące wystąpienie podczas warsztatu zorganizowanego dla naszych sił sprzedażowych. Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland Co. Ltd. Sp. z o.o.

 

Storytelling to w Polsce dziedzina stosunkowo młoda, a Marek Stączek jest tu prekursorem, osobą z bogatym doświadczeniem i wieloma sukcesami w propagowaniu tej idei. Serdecznie polecam tę książkę, która przyda się każdemu, kto chciałby pokonać niemoc publicznych prezentacji, a jest nas przecież wciąż tak wielu. Lektura napisana jest bardzo przystępnym językiem, zobrazowana przykładami z bogatego doświadczenia autora, co może okazać się niezwykle cennym nabytkiem dla wszystkich, którzy nie tylko na co dzień, ale i sporadycznie mają do zaprezentowania ważne i ciekawe tezy.  Z książki można dowiedzieć się, jak wykresy, liczby i fakty można zamienić na emocjonującą, ciekawą historię. Szczególnie polecam wszystkim moim kolegom inżynierom skoncentrowanym na celu i przygotowanych faktach (liczbach, zestawieniach).

Z książki dowiecie się, jak zjednać sobie audytorium, jak pobudzić  emocje słuchaczy, jak kolejny raz nie powtarzać oczywistych wniosków, czyli… jak zostać dobrym mówcą.Radek Semkło, Managing Director at Asseco Poland