Storytelling w pracy trenera

„Dobre STORY to jest rozwinięcie Twoich linii papilarnych”, Marek Stączek

Niestety, bądź stety prowadzenie szkoleń staje się zajęciem coraz bardziej wymagającym. Spotykamy ludzi, którzy przeszli już dziesiątki szkoleń, oglądają wystąpienia TEDx, ergo – jesteśmy ustawiani na skali porównawczej. Dodatkowo, dość często można zauważyć rosnący sceptycyzm uczestników wobec podawanych koncepcji i rozwiązań i trudniej jest zachęcić ich do korzystania z nowych pomysłów. I tak oto, w szerszym ujęciu wygląda nasza sytuacja, kiedy siadamy i zaczynamy pracę w sali szkoleniowej.

I jeżeli to trafna diagnoza, to jedną z kluczowych umiejętności trenera jest „zdobycie grupy”, ale uwaga – nie agresywna pacyfikacja. Budowanie autorytetu, ale nie megalomania, oraz ciekawe zaprezentowanie wiedzy merytorycznej. I temu wszystkiemu naprzeciw wychodzi storytelling.

Nauczenie się storytellingu w formie, którą – sam dla siebie odkryłem – dało mi lekkość i siłę w przekazie, ale też stworzyło ciekawą aurę podczas prowadzonych szkoleń i klimat, w którym ludzie lubią przebywać, w którym nieustannie się rozwijają, uczą i doświadczają inspiracji.

Dlatego teraz dzielę się metodami za pomocą, których nauczysz się zmieniać swoje doświadczenie w wyjątkowe, ciekawe historie. Narracje, które w naturalny sposób możesz wplatać w prowadzone przez siebie warsztaty, co w konsekwencji spowoduje, że prezentowany materiał będzie nosił w sobie autorski charakter, a zawarte w nim historię stworzą niepowtarzalne wrażenie otwartości i wzajemnego doskonalenia,  Marek Stączek.

Proponuję dwie formy uczestnictwa.

Warsztat, który obejmuje:

  • Ponad 90 min. video szkolenia online (10 odcinków)
  • 3 sesje warsztatowe online
  • 3  audiobooki
  • 1 książkę (e-book)

(Cena: 1200 + 23% VAT)

Szkolenie, które obejmuje: 

  • Ponad 90 min. video szkolenia online (10 odcinków)
  •  3  audiobooki
  • 1 książkę (e-book)

(Cena: 580 + 23% VAT)

PROGRAM SZKOLENIA

zobacz fragment

I. Dlaczego warto przytaczać historie? (odcinek nr 1)

  • Przewaga storytellingu nad zwykłymi sposobami prezentowania.  
  • Jak historia wyzwala emocje i budzi zainteresowanie.  
  • Skrót i zamknięcie – czynniki sukcesu w przekazie.

II. Jak stosować historie w sytuacjach zawodowych (odcinek nr 2)

III. Jak pracować nad historią 

Odcinek nr 3

  • Emocje i zaangażowanie wyzwala człowiek opisany w historii.
  • Zasada – „pokaż twarzy”.
  • Czym różni się storytelling od prezentacji w oparciu o case study?

Odcinek nr 4

  • Struktura narracji TOP.
  • Kluczowa rola szczegółu. Konkret jako podstawa historii.
  • Zasady selekcji – co odrzucić, a co zostawić i rozwinąć?  


Odcinek nr 5,6,7

  • Błędy popełniane podczas opowiadania historii.
  • Znaczenie zmian w trakcie prezentowania.
  • Rola puenty w historii.
  • 3 sposoby na opracowanie morału.

IV. Jak rozwijać swoje umiejętności 


Odcinek nr 8

  • Znaczenie wyjścia z roli prezentera.
  • O wyzbyciu się iluzji idealnych mówców czy rozmówców.  


Odcinek nr 9,10

  • Jak rozwijać sprawczość w prezentowaniu narracji i budować motywację?
  • Wskazówki dotyczące zastosowania historii.

PRZY ZAKUPIE OTRZYMASZ DODATKOWO

plus TRZY WARSZTATY ONLINE*. Tematy warsztatów:

Jak szukać historii? Pierwsze wprawki do budowania indywidualnych historii.

Opracowanie historii dostosowanych do aktualnej sytuacji. Praca nad strukturą i puentą.

Tworzenie historii dotyczących sytuacji trudnych w rozmowie i czasie spotkań.

 

KUP TERAZ, napisz do nas: biuro@edisonteam.pl 

——————————————–

*na platformie zoom, termin warsztatów ustalany jest z chwilą zebrania min. 5 os. grupy