Zjechałem w dół na parking w Miasteczku Orange. Zaraz miałem wygłosić spicz motywacyjny. Szukając miejsca do zaparkowania zobaczyłem wysokiego mężczyznę… Zacząłem się zastanawiać, skąd go znam? Tak, już wiem – rok temu prowadziłem warsztaty ze storytellingu w Oracle. Usłyszałem wówczas słowa: „Opowiem wam historię o dwóch braciach, którzy postawili się międzynarodowej korporacji, obronili swój teren, nawet weszli na ich terytorium, a potem odpuścili i konsekwencje tego zaniechania ponosimy my wszyscy do tej pory. Opowiem o Władysławie Jagiełło i jego bracie Witoldzie….”.
Po tym wstępie nastąpił krótki opis zdarzeń pod Malborkiem, a dalej – przejście do realiów biznesu. Patrząc na byłego uczestnika szkolenia, po dwunastu miesiącach odtworzyłem sobie całą historię, którą wtedy przedstawił, puentę, celny i przekonujący wniosek biznesowy. Teraz pytanie do Was: o czym była prezentacja, której słuchaliście tydzień temu?
Odpowiedź na owo pytanie nie mówi za dużo o Waszej pamięci, ale mówi wiele o jakości prezentacji. Story do forma, która ułatwia: zapamiętanie, przechowywanie i odtwarzanie podanej wiedzy.