Jack Welch wypowiadając się o kryzysie miał dowcipnie zauważyć, że ma on charakter ściśle diagnostyczny, no bo jak inaczej zinterpretować jego znaną sensację: „Gdy woda opada, od razu widać, kto pływał bez majtek”? No dobrze, dlaczego o tym piszę i jak to się ma do storytellingu?
Rynek jest przestrzenią niezwykle dynamiczną i są okresy, gdy sprzedaż jest działaniem stosunkowo prostym. Popyt tworzy możliwości i szanse, a wtedy można mieć wrażenie, że umiejętności prezentacyjne są czymś drugoplanowym. Ale wkroczenie konkurencji, czy zwiększenie jej aktywności wymusza rozwój w tym zakresie.
A dziś nasza sytuacja kształtuje się tak, że firmy nie tylko konkurują, ale sam rynek lekko się skurczył. Popyt zmalał i zapotrzebowanie się zmniejszyło. I właśnie w takich okolicznościach jednoznacznie rosną wymagania względem ludzi z działu sprzedaży, oraz tych, co parają się efektywnym marketingiem. Słowem, jest czas by sięgnąć po jedną z najskuteczniejszych metod sprzedaży/komunikowania jaką jest STORY. W mojej ocenienie to jedyny sposób na dobre kąpielówki.
Storytelling oraz 6 atutów storytellingu.
Polecam w formie e-booka, audiobooka lub w formie tradycyjnej.
Zainteresowanych zapraszam do bezpośredniego kontaktu: biuro@edisonold.yum.pl
Marek Stączek
zdj. Jack Welch. The Courier-Journal