Dwa wydziały pewnego uniwersytetu (chemii i fizyki) postanowiły zachęcić uczniów lokalnych szkół do podjęcia studiów na swojej uczelni. Każdy z nich miał możliwość zaprezentowania swojej oferty. Fizyk, rozpoczął od opowiedzenia historii życia dwóch wielkich fizyków. Po nim, na mównicę wszedł chemik. Wyjął zapałkę i ją zapalił. Następnie zdmuchnął płomień i wypuścił zapałkę, która spadła na podłogę. Potem powiedział:

„To co Państwo zobaczyli jako pierwsze to reakcja chemiczna, czyli chemia. Drugie to spadanie ciała, czyli fizyka. Przyznacie Państwo, na pierwszy rzut oka, że chemia jest dużo, dużo ciekawsza.” Oto siła gadżetu zastosowanego podczas prezentacji. Dobrze dobrany: a. rozbudza zainteresowanie i przyciąga uwagę, b. obrazuje treść i czyni ją zrozumiałą. Jednym słowem: maksimum treści przy minimum słów. Inne przykłady zastosowania rekwizytu na http://www.prezentacjapubliczna.pl/ksiazka

Zagadka: Podczas swojej prezentacji musisz wyjaśnić czym jest nanosekunda, czyli podstawowa jednostka czasu. wartość równa jednej miliardowej sekundy. Co zrobić aby Twoi słuchacze zrozumieli, że ta jednostka czasowa oznacza wyjątkowo krótki interwał?