Jak twórczo odtwarzać, rzecz skutecznym prezentowaniu „oklepanych” tematów.

Rozsądnie możemy założyć, że mimo wielu zmian, czy „turbo przyspieszenia” w świecie społeczno-gospodarczym, więcej informacji powtarzamy, niż przekazujemy nowych. I, o ile nowa informacja/wiedza wywołuje u odbiorcy zainteresowanie, to ta prezentowana ponownie powoduje, że się włącza, słucha niechętnie, czy wręcz – z pewną irytacją – kwituje całe zajście: „Na litość, ile raz można na ten sam temat!?”.

Może, na razie sprawdźmy hipotezę – „więcej powtarzamy, niż odkrywamy”. Dla przykładu weźmy pod uwagę dwa obszary. Pierwszy, związany z aktywnością lidera, który, wciąż i wciąż przekonuje że, np.: „Należy dbać o klienta” – kto tego nie wie?!, lub: „Ważne by utrzymać poziom naszej aktywności na rynku” – co za odkrycie! Każdy z tych tematów był kilkukrotnie już prezentowany, a wszyscy słuchacze dokładnie wiedzą jaka będzie konkluzja.

Obszar drugi, to tematy „obrabiane” przez sprzedaży czy marketing, czyli adresowane do klientów np.: „Nasz produkt wyjątkową wartości” – mówicie to dziesiątki razy! „Mamy duże doświadczenie w tym zakresie” – wiemy, wiemy, a dodatkowo – wszyscy tak mówią!

Więc, jeżeli tak przedstawia się sprawa, to kluczem w prezentowaniu nie jest nowa treść, co nowy sposób jej podania. Nie nowy temat, ale oryginale ujęcie, bo „CO” to my już wiemy, a decydujące jest „JAK” to pokażemy, lub mówiąc jeszcze inaczej „JAK” do owego „CO” doprowadzimy naszego odbiorcę?

No dobrze, jeżeli tak przedstawia się sprawa, to postawmy krok dalej, by opowiedzieć o sposobie, który pozwala nam to robić skutecznie? Posłuchajcie krótkiej historii. Maria Nosal dziękuję!