Show Info

(+48) 604 720 161
(+48) 668 192 798

Storytelling

Historia o ponadprzeciętnej życzliwości – tani chwyt, czy siła napędzająca sprzedaż?

Anna Nieżurawska · 26 października 2016

Wyruszyliśmy na długo wyczekiwany urlop. Mój cudowny mąż spędził trzy dni na planowaniu kilkuetapowego wypoczynku. Zapowiadało się ciekawie! Pierwszym przystankiem okazało się gospodarstwo agroturystyczne we wsi Wycinki nad jeziorem Kałębie w Województwie Pomorskim. To czego tam doświadczyliśmy, przerosło nasze oczekiwania. Przywitał nas gospodarz, Pan po 60-ce. Z niezwykłą skromnością, ujmującym uśmiechem i szczerą otwartością oprowadził nas po gospodarstwie zapewniając, że mamy dostęp do wszystkiego. Konie, gęsi, gołębie, perliczki, psy, kotki! “Mamo, to najlepsze miejsce pod słońcem!” – piszczały z zachwytu moje Córki. Zadowoleni podziękowaliśmy, nieświadomi jakie atrakcje czekają nas przez następne dwa dni.

Po przebudzeniu okazało się, że warunki żeglarskie dopisują i nim się spostrzegliśmy już płynęliśmy na jachcie pełnomorskim zabawiani inspirujących historiami gospodarza i jego syna. Nie ominęła nas również przejażdżka bryczką, wyprawa tratwą, karmienie koni, gęsi, jajka od perliczki. Kilka razy dziennie przystawaliśmy na środku podwórka i  rozmawialiśmy o prowadzeniu gospodarstwa, hodowli koni, atrakcjach okolicy, ciekawostkach życia sąsiedzkiego 🙂 Chłonęłam te opowieści, a moje serce rozgrzewała niezwykła życzliwość moich rozmówców. Po dwóch dniach budowania relacji, ponadprogramowych gestów i działań gospodarzy byłam pewna, że za rok pojawimy się tu znowu. Nasi gospodarze w Wycinkach zyskali stałych klientów. Z jakiego powodu? Otóż zostaliśmy odświeżeni kąpielą szczerości i życzliwości, do której nas zaprosili. Dodam – tego nie było w ofercie. Ta historia pokazała mi, że poza profesjonalną relacją z klientem i uczciwą sprzedażą jest coś, co czyni nas szczególnie atrakcyjnymi. Tym czynnikiem jest szczera życzliwość. Ona powoduje, że klienci do nas wracają. W tym trudnym świecie każdy potrzebuje odświeżającej kąpieli życzliwości :-).

PS Zazwyczaj wzmożonej aktywności sprzedawcy doświadczamy do momentu zakupu, potem zwykła ona słabnąć. Ten sprzedawca zrobił inaczej – pracował dalej, zaoferował więcej niż zapowiadał, czym zbudował naszą lojalność.

(+48) 604 720 161
(+48) 668 192 798
biuro@edisonteam.pl

EdisonTeam.pl Marek Stączek
ul. Generała Józefa Zajączka 11a/13
01-510 Warszawa